Sape2 Yang Lupe Niat Puase..Jom Bace~



Assalamualaikum,
tinggal lg sehari je nak puasa
Moga2 puasa kali ni
lebih bermakna 
dari tahun2
yang sebelom ni.
سلامت مڽمبوت رمضانالمبارک




Kat sini aku sertakan niat puasa bg membantu paada yang dah lupa...
semoga puasa kita diberkati Allah s.w.t...


Niat Puasa Ramadhan

Lafaz niat untuk sebulan puasa
niatsebulanpuasa
Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala
Lafaz niat puasa (harian)
niatharianpuasa
Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala

Doa Berbuka Puasa

doaberbuka
Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.

Doa Selepas Berbuka Puasa

doasesudahberbuka
Ya Allah! Kerana Engkau aku berbuka puasa dan kepada Engkau aku beriman dan atas rezeki dari Engkau aku berbuka puasa telah hilang dahaga sudah menjadi basah segala urat. Ya Allah! Aku minta diampuni dosaku dengan rahmat Engkau yang meliputi segala sesuatu.

Dikesempitan ini jugak..Kami Dari Pihak Kopipekat dah BawahTanahCrew  Ingin mengucapkan SLAMAT BERPUASA KEPADA SEMUA UMAT ISLAM DI SELURUH DUNIA....




p/s : Selamat menjalani ibadah puasa dan jangan lupa niat serta doa2 ni semua sbb inilah yang akn dibaca pada tiap2 hari bulan ramadhan ini InsyaAllah

0 comments:

ToLoNg bAgI keMo sY MaKan Eh!~

free counters
Semanis Kopi Pekat

Download Muvee at MHOmuvee

 

Designed by Templateism