Assalamualaikum....Jam dah menunjuk kan 1.50 pg...tinggal lagi beberapa jam je nak imsak... sambil aku buat2 persiapan untuk meniaga esok..yelah tinggal lg beberapa jam jugak nak ke Tapak Bazar esok... Sambil aku membuat checking barang2...basuh ikan...potong2 sotong..mcm2 lg la...aku teringat waktu Bulan Puasa Zaman belajar dulu...Aku teringatkan kawan..sahabat2 aku...suka duka aku bersama diorang...Mak ayah jauh...hmm tp nak buat mcm mana kan...Pandang dari sudut positif la...kite kene Bekorban untuk masa depan..Setakat bersahurkan Maggi,Roti,makanan2 ringan ni...Dah biasa sangat!!...Mula2 mmg terasa sgt2..Mule la rindu mak ayah kat kampung...mcm2 benda teringat...tapi mule2 je...dlm seminggu dah ok..hehe...Mmg aku cukup Paham perasaan perantauan ni..mcm2 kerenah di bulan puasa....
yang x puasa tu punye la ramai..upss~(termengata pulak...hehe)..
Yela..Zaman tu la paling banyak suka dan duka dilalui...Mcm2 pengalaman Mcm2 dugaan...
tapi Alhamdulillah..Disebabkan pengalaman...banyak mengajar aku erti DEWASA...Eh,Dah dewasa ke aku??hahaha...
alamak..dah jauh aku membebel..sebenarnye aku nak cerita kat korang...mak aku masak Ayam Masak Kicap...untuk kami bersahur pagi nanti...nampak gayanya mcm tak tido la aku mlm ni....sampai la lepas subuh..Esok pagi2 aku nak pegi pasar dulu...nak cari 2 3 barang lg yg aku lupe beli semalam...Mudah-mudahan semua bejalan lancar seperti yang aku rancangkan... 


Kat atas ni Ayam Masak Kicap buatan mak aku

Kat bawah ni ikan2 yang aku basoh td...

Sotong





Ikan Pari
(diperap tepung gandum untuk menghilangkan bau hanyir)

p/s : sahur2 jugak....jgn lupe bace niat taw...hehehe


P/SS : post td terdelete...ni wat baru...uwaaa

2 comments:

aNc said...

post td dah terdelte....ni post yg baru..haha sengal yang nyata bile ngantok2 mcm ni... Selamat bersahur...

bighagenjo said...

pos sket ha laok ayam tuh.

ToLoNg bAgI keMo sY MaKan Eh!~

Recent Posts

Semanis Kopi Pekat

Download Muvee at MHOmuvee

 

Designed by Templateism