Moga Allah Buka Pintu Hatinya Untuk Ku! Amin


Assalamualaikum....dah lame x menaip...arini teringin sugguh aku nak becerita..sebenarnye dah lame aku nak kongsi crita ni..cume x berkesempatan je...memandangkan seminggu aku dok umah ni...banyak masa... oh ye.... lappy aku pon dah selamat diperbaiki....Alhamdulillah....
ok,Aku sebenarnya baru kenal seorang gadis ni..nama die Norsyahzila binti Mansor... Name manja die OMEK! tp aku suke panggil die syaa~ermm...lebeh kurang 11 minggu yang lepas...aku telah ditawarkan bekerja di KUIS(Kolej Universiti Islam Selangor) sebagai tukang masak....kali pertama aku terpandang wajah omek ni... pada hari pertama kafe tu dibuka...tp sbnrnya waktu tu aku kurang perasan kehadiran omek ni...Omek ni die ade geng die sendiri yg di anggotai OMEK,azie,lily n mimy... setelah seminggu aku kat kuis, barulah aku sedar akan keayuan omek ni..dr hari ke hari..aku mula terbayang2..siang mlm aku fikirkan Omek... sampaikan tiap2 hari aku nantikan kehadiranye...Tiap2 pagi aku mmg semangat betol nak pegi kerja...semata2 OMEK.. Sehinggakan 1 hari..die terdengar ade org mnyebut name aku...abgChik...dan tiap kali tu la..bila geng2 omek ni dtg..name aku sengaja disebut kuat2..AbgChik..AbgChik.... sampaikan aku xtau mane nak sorok muke..malu kot!! hehe...
Dari hari ke hari aku cuba untuk memberanikan diri untuk kenaal ngan omek ni...sehinggalah satu hari tu... Hari Jumaat..aku tertawan bila nampak kelibat omek...HAri tu dia pakai baju kurung warna ungu n bertudungkan ungu...tanpa aku prasan...aku mcm dirasuk...aku terus mencari pen dan kertas... aku tulis kat kertas tu Username aku kat FaceBook... "Achik Nilai Crew..kalau sudi add la Fb Achik" dan aku bg kat die...Tapi,hari demi hari aku tggu...hmm..nmpaknya die x sudi nak kwn ngan aku... aku kecewa betol....Sehinggakan 2 3 kali die dtg kafe..aku x berani nak senyum....aku xnak tipu diri aku sendiri...
Aku sgt2 kecewa..hmm...
Sampaikan pada satu hari tu...aku ternampak omek dah geng2 die menuju ke kafe...Mase tu Allah je tau perasaan aku...aku takut untuk berhadapan dgn omek...dan aku terus lari ke belakang kafe...buat2 amek ais.. tapi hati aku memberontak..Aku cuba kuatkan semangat...tarik nafas dlm2...dan aku memberanikan diri keDepan...x masal2 tetiba aku TERtanya omek...."omek xde FB ke? or Omek x Sudi nak kwn ngan acik..." Dengan muke slambe je die jwb "Alamak...Omek lupe la BangChik...nanti nanti balik ni omek Add eah??"
Aku hanya mampu tersenyum,tapi dlm hati aku berdoa...."Ya Allah Ya Tuhanku...Tabahkan Hati Hambamu Ini Ya Allah...Bukakanlah Pintu Hati Omek untuk ku Ya Allah"

p/s : aku harap korang doakan kejayaan aku..semoga Allah Membuka Pintu Hatinya untuk ku... Amin...

3 comments:

Abby Salvatore said...

semoga terbuka hati omek untuk awak..aminnn.:)

aNc said...

Insyallah abby...Semuanya sy serahkan kepada Allah s.w.t~

Blogger said...

Are you looking for free Twitter Re-tweets?
Did you know you can get them AUTOMATICALLY & ABSOLUTELY FREE by getting an account on Like 4 Like?

ToLoNg bAgI keMo sY MaKan Eh!~

free counters
Semanis Kopi Pekat

Download Muvee at MHOmuvee

 

Designed by Templateism