Perasaan ataupun Perasan??


Assalamualaikum..





Dah macam biskot kan aku ni..Kejap ada, Kejap tak ada.. 2 3 entry aku tulis...Aku menyepi seketika..
Harap dimaafkan ya kawan-kawan.. aku terlalu sibuk dengan kerja..tak ada masa untuk aku mengUpdate blog ni...Okeh..aku ade cerita sikit yang aku nak kongsikan dengan korang..Cerita tersebut bertajuk macam yang kat atas tu la..""perasaan ataupun perasan"..Sebenarnya aku masih malu dengan kejadian yang menimpa aku malam tadi..Malam tadi..lebih kurang pukul 8.30pm..Aku terpanggil untuk melepak di mamak..Tiba-tiba teringin betul nak pekena teh tarik...Aku pon capai kunci motor abang aku yang tergantung di paku dinding dan terus memecut laju menuju ke arah mamak..konon2 dalam cite kl menjerit la kan (Mamakk tungguuuu) haha...
dalam perjalanan aku rasa poket aku begetar-getar..aku pon memberhentikan motor di selekoh area kedai acheh tu..rupa-rupanya kawan aku yang call..aku pon rilex la kejap kat tepi jalan tu..sembang punya sembang, tiba-tiba datang 3 biji kereta melulu ke arah aku dan parking kereta betul2 depan aku..satu lagi belakang aku dan 1 lagi sebelah aku..Hati aku rasa sangat tak sedap..hinggakan aku terkedu seketika..hati aku bedebar, ktak! pintu kereta dibuka..turun seorang lelaki di kereta hadapan aku...ktak! ktak! turun lagi 2 orang lelaki dari kereta belakang aku...dan ktak! seorang lagi keluar dari kereta sebelah aku... Aku yang kecuakan merasa sedikit hairan apabila lelaki tersebut bersalam-salaman antara satu sama lain... aku yang masih terkejut memerhati sahaja gelagat mereka.. tiba-tiba aku terlihat dari arah bertentangan aku sebiji tow truck menuju ke arah aku.. Aku merasakan lega yang amat sangat apabila melihat tow truck itu.. dalam hati aku tak putus-putus mengucapkan rasa syukur kepada ilahi...Legaaa sangat... Rupa-rupanya baru aku perasan..aku berhenti betol2 di sebelah sebuah bengkel kereta..hahaha...Sengal....aku pon tamatkan perbualan dengan kawan aku..dan terus menuju ke destinasi...teh tarik punya pasal..menggeletar satu badan.. haha :P



p/s : haha..setahu aku,aku tak penah cari pasal dengan orang..tapi kejadian yang mencuakan ni betol2 buat aku tersenyum sendiri bila aku teringat... kekeke

Sambil Menyelam Minum Air (part 2)





oke...Sambungan dari part 1...

hmm...Di Siang hari begini..mood agak kurang selesa..Bercampur baur dengan rasa penat,gembira,sedih,terkilan dan mungkin ade lagi yg tak dapat aku nyatakan disini...Yang pastinya aku agak tertekan dengan keadaan aku sendiri..Alhamdulillah, majlis pernikahan abang aku sudah selesai...penuh dengan tradisi dan adat org sarawak.. Di saat mengumpul idea,aku ditemani lagu nyanyian to'ki - Selumbar..ohh..maaf,aku bukan nak meluahkan isi hati aku..cuma, bila tengok abang aku bersanding, Jauh dalam hati aku..Aku teringin berada ditempat itu..di kerusi itu...di mahligai itu....dari raut wajah abang aku...jelas sekali dia kelihatan amat gembira walaupon mungkin keletihan dengan photoshoot yang tak berhenti dari semalam..sakan betul bergambar..Tapi itu lah detik-detik manis yang patut dirakamkan oleh sepasang mempelai..buat kenangan hingga ke hujung nyawa...
Ok,Mukadimah yang agak panjang..haha.
Nak masuk topik pasal "Sambil Menyelam Minum Air" pulak ni...
Dari Entri yang pertama akau belum kaitkan apa kaitan tajuk entri dengan sarawak ni...
baik..Sebenarnya tujuan utama datang ke sarawak ni untuk memeriahkan lagi perkahwinan abang aku..tp setelah sampai kat sini....kami bercadang untuk bercuti sekali....Cuti aku pon dilanjutkan selama 9 hari..wew...lama kan?
mmg lama lah..menyampah je bos aku nak approve cuti tu..haha..Sepanjang di sarawak,aku dapat merasakan layanan yang diberi oleh keluarga baru aku sangat memuaskan..diorang sangat-sangat sporting..berbudi bahasa..hinggakan baru 2 hari aku balik ke sememanjung..aku rindu sangat nak ke sarawak... belum puas rasanya menikmati keseronokan di sana.....menikmati bermacam juadah...kuih muih yang pelik bagi aku.... hehe,pelik sebab x penah jumpa..1st time aku jumpa kuih nama "Selorot" (kuih berbentuk siput sedut).."kek kentang yang bewarna oren" (bila rasa tak pasti pula kentang ataupun carrot..huhu)..
Banyak tempat-tempat yang menarik sempat aku kunjungi...walaupun cuma sekejap..Tapi hati aku puas kerana akhirnya aku sampai tempat yang selama ini aku cuma dapat tgk pada gambar..
Ok,antara tempat-tempat yang aku rasa, bila lain kali aku pergi sarawak aku akan ke sana lagi adalah Pasar satok...kat sini bermacam-macam benda pelik aku jumpa..hehe..jum tengok gambar2 aku dekat sarawak...




yang kat atas ni...Gambar pukul 6 pagi..Bangun awal,sebab punya semangat nak pegi sarrikin... huhu


Yang kat atas ni plak..kat mane tah..aku lupa nama tempat die...berhenti untuk sarapan..lapa doh..
haaa...yang kat atas ni view yang paling cantik bagi aku..pakai kamera enset je pon.. pergh.. terbaik.. sejuk hati bile pandang view ni.. (",) rindu nak pegi srawak lagi..lain kali kalau pergi mesti kena bawak joran.. terbaik!!!


haaaaaaaa...nampak x kucing yg COML tu?? yang warna kelabu tu?? hehe tu kucing siam..name die kumuk!! hahaha..kenangan di muzium kucing..meoww~

tibe2 je terselit gambar ni.. hehehe comel kan.. :P gambar kat airport..

Dua gambar kat atas ni pon merupakan gambar yang terbaik... sejuk hati bile tgk gambar ni.. tenang dengan keindahan ciptaan Allah swt..

ini pula gambar masa kenduri..tolong masak sikit2..x reti nak tolong banyak..kerana cara diorang berbeza... xnak la nanti dikatakan pandaipandai je nak letak itu letak ini.. hoho.. jadi, banyak tolong tengok je.. kekekek
Antik kan kereta tu...macam kereta bapak aku zaman beliau mudamuda dulu... mase aku dekatdekat ngan kerata tu untuk begambar..Auntie cina tuan bini tuan punya kereta tu halau aku..haha "oi,apa bikin..takbley angkat gambar..sana sanaaa...." kene Halau sehh.. tapi aku amek gambar gak..haha terbaik..manyak soli aaa anti!!!

hoho..ni minuman yang aku x pernahjumpa kat semenanjung.. mungkin la ada..tapi dah takdir kat sarawak jugak aku nak minum air ni... air teh berperisa pandan... Tehsipeng kot name die.. x sure.. tapi mmg sedap..kalo korang gi sawarak..mesti cuba taw!

haaa..tu tu, tgk tu..nasik lemak die..kekeke.. kedukut kan org sarawak ni..balut gune plastik je.. kekekke yang signboard hijau tu..rojak kucei..x sure lak kucei tu ape... tp mengikut kepercayaan org sana..itu adalah rojak ayam..boleh tahan jugak rasa dia... kena dengan selera aku.. terbaik...
ok,ini adalah joget lambak..x sesuai ditonton oleh kanakkanak.. sbb nanti diorang akan tiru aksi dalam ni.. hehe..tak adalah..mainmain je..enjoy gila diorang ni..happening je..Joget lambak adalah salah satu tradisi di sarawak....yang baju putih tu..abang kepada pengantin..cewahh..semangat je menari.. huhu
haaa...yang gemok tu bukan aku.tapi pakcik aku..(pak itam)..bukan main semangat lagi beliau menyanyi.. yang bestnye ade pulak penari..hulammak!! yang baju biru tu paklong aku..bukan main twist lagi beliau.. tp diorang da best..sporting gila... jangan gelak taw.. hehehe
Satok Night view.. lawa kan.. nampak x aku kat bawah tu... haaa...tgk betol2... tu tu... alah...x nampak sudah!!sapa jumpa aku bg spuloh hinggit.. haa tgk balik betolbetol... hoho

p/s: Ternyata sangat indah alam ciptaan Allah s.w.t ni..tatkala ini aku sangat merindui sarawak.. insyallah suatu hari nanti aku pasti akan menjejak kan kaki lagi di sana..InsyAllah... :)


ToLoNg bAgI keMo sY MaKan Eh!~

Recent Posts

Semanis Kopi Pekat

Download Muvee at MHOmuvee

 

Designed by Templateism