fenomena baru remaja masa kini


Assalamualaikum..ade yang rindu aku tak??? maaf la, lately aku agak bz..so, memang payah sikit nak update blog.. :(
banyak idea-idea muncul time aku bz..tapi, bila ada masa je nak update blog, otak aku beku...
orait.. berbalik pada tajuk... aku nak sentuh sikit pasal fenomena muda mudi sekarang ni..
errr..fenomena penggunaan bahasa yang agak kurang sesuai... sebenarnya banyak list-list cara penggunaan bahasa dan penulisan yang salah...tapi aku nak cakap pasal satu perkataan paling kerap aku tgk diorang guna...
dari hari ke hari aku nampak penggunaan perkataan "kbai" menular di setiap FB anak-anak remaja.
Mungkin diorang rasa comel kot guna perkataan tu..hahaha...
Aku rasa Kbai tu boleh digunakan dalam banyak situasi... Contohnya..
Anda di kedai mamak...
*baru duduk di kerusi..tunggu 5 minit, mamak belum ambil oder..kemudia korang pon panggil...
Anda : Bai, Oder... (Penggunaan BAI yang pertama)
*mamak tu pon datang..
Mamak : minum?
Anda : milo ais..
Mamak : makan?
Anda : erm..kejap lagi la, eh eh, Bai! kasi saya roti telur la..potong-potong banjir kari kambing (Penggunaan BAI yang ke 2)
Mamak : wokey..
* selang beberapa minit.mamak pon datang hantar minuman..
Mamak : Bai, kari kambing habis la.. (Penggunaan Bai Oleh Bai yang pertama)
Anda : erm...
Mamak : kari ayam boleh ka?
Anda : KBAI!! <--- nampak tak?? (Penggunaan KBAI yang sebenar)


Hahaha..so,tak payah la korang nak jadi comel sangat kononya..
taip je la penuh-penuh... ok bye.. ataupon ok..tata..daa.titi..tutu....
banyak lagi boleh pakai..kenapa mesti KBAI???
Aku lak yang jadi x puas hati..hahaha
Korang nak tau kenapa??
ok...tadi aku jalan-jalan kat Encik Google..
tangan aku gatal nak search kat box google tu..
aku pon taip la KBAI..
Korang tau keluar ape??
meh nak tunjuk...





Meh tgk..
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahaah!!


hehe..korang jangan marah ye... aku bukan apa...cuma taknak kawan-kawan aku disamakan dengan menatang ni... Ok bye~

p/s : hahaha..jangan maraaa~

3 comments:

miera said...

mano ado bai.

kbai

aNc said...

hahaha.. /me lempang bighagenjo

Unknown said...

Do this hack to drop 2lb of fat in 8 hours

More than 160 000 women and men are trying a easy and secret "liquid hack" to burn 2 lbs each night as they sleep.

It's easy and it works every time.

Just follow these easy step:

1) Take a glass and fill it half the way

2) Proceed to do this crazy HACK

so you'll be 2 lbs lighter when you wake up!

ToLoNg bAgI keMo sY MaKan Eh!~

free counters
Semanis Kopi Pekat

Download Muvee at MHOmuvee

 

Designed by Templateism