oOoo Balik Kampong! OooOoo Balik KamponG!!


Assalamualaikum....


yeah...harini Mood agak segar..Hari Rabu ni aku x wat ape pon..dr lepas sahur tdo,sampai la pukul 10..pastu aku tgk Tv sampai pukul 2 dan tertido semula sampai pukul 5..
hehehe....harini keje aku tido je la...Lagipon Cuaca harini mendung dr tgh hari...suasana nak melelapkan mata tu begitu kuat sekali mempengaruhi aku..(kuat terpengaruh aku ni..haha)
bangun pukul 5,aku tgk Tv lagi...sampai pukul berbuka..wew...jelas kan aku ni pemalas...hakhak...!
ok,Menu Berbuka harini,Gulai Lemak Ketam,Ayam masak Kicap,Sayur Labu lemak Putih Dan Air neskefe panas....Sangat2 sedap sebab mak aku yang masak...
masakan yang terbaik kat dunia ni...adalah masakan Emak,Ibu,Mama,Ummi,Mami, Dan lain-lain yang maksudnya Emak la...Pokoknya EMAK...haha...
tah ape aku membebel kan...kan aku dah ckp..harini mood aku agak segar sikit....otak aku pon WengWeng sikit...huhu
Tinggal beberapa hari je kan nak Raya...Korang dah shopping ke? Korang peraasan x? skarang ni kat pasaraya2 semua penuh sangat dgn umat2 manusia...Semua Bz nak raya...
semua org bergembira...mana yang baru kahwin sebelom puasa haritu...kire puasa & Raya ni penuh dengan kebahagiaan la kan... Raya kat rumah keluarga baru...
dapat saudara baru...Dan Mana yang baru pindah rumah tu...kompom2 la tgh bz mengemas rumah...biasala kan...Rumah baru...so,semangat die lebey sikit...
Macam2 bende berlaku bila dah dekat nak Raya ni...Dalam kegembiraan kita Jgn lupa jugak pada yang memerlukan...Jangan lupe Amal kebajikan... Banyakkan bersedekah...
kerana sedakah tu nanti lah yang menjadi payung semasa kita kat Padang Masyar (aku tgk kat Astro 106)..hehe..
Tadi,mak aku ade tanya aku...."Cik,esok kite balik kampung eah?"
aku mcm terkejut sgt...awalnyee mama nak balik kampung...aku pon jawab,"nape awal sgt? balik la hari sabtu ni ke.."
mak aku wat mcm xdengar je aku ckp camtu...pastu mak aku  jawab "kesian kat makngah,xde org nak tolong die kemas rumah...Baju die pon banyak lagi yg x siap.." (Makngah aku ambik upah menjahit)
Aku pon mcm redha je la dengar kenyataan mak aku tu...betul jugak ckp mak aku..Kesian kat Makngah...kalau dulu Arwah angah ade...die x risau mcm ni.. semua arwah angah aku setelkan...sampaikan lalang2 tepi jalan semua Arwah pakngah aku tebaskan...bersih...tp sejak 3 tahun ni...
xde sape dah yang menggantikan kerja Arwah pakngah...hmm...rindu kat Arwah pakngah aku..
So,mungkin esok aku dah balik kampung...Korang balik bile?? Perantau2 sekalian....Pulanglah DiHari Raya....Lupakan Kisah silam...
Marilah begembira di hari raya...ok...aku stop dulu... nanti jgn lupe bace entry selepas ni taw...nak baca sila2 lah...xnak baca pon sila2 lah syuh2...hehe


Sekadar gambar hiasan


p/s: sebenarnya banyak lg aku nak tulis...tp aku rasa lately ni entry aku semua panjang2...haha...so aku kerat pendek2~ daaa

0 comments:

ToLoNg bAgI keMo sY MaKan Eh!~

Recent Posts

Semanis Kopi Pekat

Download Muvee at MHOmuvee

 

Designed by Templateism