Selasa Pon bahagia jugak~


Assalamualaikum....dah hari rabu dah kite kan...sedar x sedar dah nak abis puasa...tinggal beberapa hari je lagi nak raya....Exited jugak nak raya ni kan...ye lah...mcm biasa tiap2 tahun mcm ni...hmm...Omek pon dah nak balik Johor!! die mula cuti 26/ogos/2011...hari jumaat ni...haih...die kate mungkin raya ke5 dah ade sini? ye ke?
taktau lg...hehe....tp 5hb aku nak pegi LCCT....nak jumpe lily...mungkin terakhir kalinya aku berjumpa dengan lily...die flight ke sabah... mudah-mudahan semua berjalan lancar....
ok...berkenaan tajuk di atas...kenape Selasa bahagia? sbb hari pertunangan Selasa dan Rabu semakin hampir... tp mereka senasib seperti Laila&Majnun...hanya mampu bercinta dan menyokong antara satu sama lain sahaja..kesian isnin dan selasa...haha..aumm..
sebenarnya harini aku berbuka dengan omek n da geng....Azie,Mimy,Zakiah dan Wan@Wani..hehe..
kami berbuka dekat Mcd Putra Nilai DT....Sekali lagi aku merasakan kebahagiaan itu milik aku... Alhadulillah... besar sungguh kuasa Allah s.w.t.... tapi,biasa lah sebelum tibanya kebahagiaan...mesti ada keperitan dulu...
ok...aku nak kongsi sikit pengalaman menunggu org tersayang...
pagi td, pukul 10.30 lebih kurang..omek sms aku...tit..tit..tit....henset aku berbunyi...
"Assalamualaikum acik..omek nak mintak tolong sket ptg nnti bleh x"
aku pon terkesima sekejap...pastu aku reply "Tolong ape syg?"
Dan die balas..."harini junior omek ajak bebuka kat mid...nak mintak tolong acik hantarkat pegi KTM, bleh x??"
Dan aku reply simple je..."boleh syg...pukul brape?"
Omek balas lagi "3.30 or 4pm...ermm, tp mcm menyusahkan acik pulak...xpe! nnt  omek bagi duit minyak ek"
Dlm hati aku...Omeekkk...omekkkk....dan aku balas..."Pernah ke acik berkira dengan omek?"
Tiit...titt....sms masok lagi..."yela...tp kan acik jauh...."
Dengan selambe je aku balas...."xpe la syg...jauh dimata dekat di hati..."
hahaha...aku sebenarnye baru bangun tdo....tersenyum aku sorang2....
tit..tit..tit...die balas lg..aku igtkan xbls dah...sbb lmbt sikit..."Main2 eah!!!"
haha...aku gelak bace sms die...besh2...aku reply sms die yg paling simple.."haha :P"
pastu aku sambung peniduran aku...sampai la pukul 1.15...tengok2 TV...Mood Exited sgt sbb nak jemput Omek...Dpt jumpa lg sebelom die balik cuti raya nnt....lebih kurang pukul 3ptg..aku sms die...
"Omek...nak jemput kat mane ni?"
sedang aku siap2...pakai wangi2...die reply sms.."acik..maaf...XJADIK"
bile aku bace je sms die...Sebal sekejap otak aku....dlm hati...(alaa...xjadik lak....hmm :( )
aku pon reply.. "nape x jadi?"
tgh aku pakai2 baju....sms masok lg.."tp kite pegi tgk kain nak??ajak akak2 skali(azie n mimy) pastu kite bebuka kat Mcd eah?"
aku pon senyum semula...dan aku reply "ok jugak tu...kite pegi nilai 3 ek...kol 5 ok??"
aku dah terbayang-bayang g nilai 3...sambil2 aku kemas tilam..sms masok lg..."acik...kol 6 leh?? kol 5 awl sgt la"
bekerut gak dahi aku baca sms omek ni..pastu aku reply "omek...kalo g pukul 6 x sempat nak g nilai 3...nak bebuka kat mcd sekurang-kurangnya 6.40 dah kene beratur...mesti Mcd full gile..."
(aku ade pengalaman keje Mcd..so aku tau..hehe)...
pastu die reply.."ok2 pukul 5 kite pegi..."
aku pon relax2 dulu kat umah...tgk2 TV..lebih kurang pukul 4.50 aku sms omek..."Acik nak kuar umah dah ni...siap2 la.."
then die balas.."acik...lambat sikit taw...5.30"
alahai omek...tp ok je la...dlm hati aku...ye x ye kan..die nak Asar dulu agaknya...(aku asar kat Masjid KUIS)..then aku balas sms die .. "ok syg...acik tggu tempat biasa taw!!"
5.20 aku dah sampai kat Kuis...aku bawak kereta mcm sesiput je...sesampainya aku kat Tempat biasa...
aku pon sms Omek.."Omek acik dah sampai...acik kat bawah ni.."
xde jawapan...adess....aku pikir die tgh siap2,tgh solat or baru sudah mandi...
aku pon tggu la....tunggu punya tunggu..dah pukul 5.40...aku pon call omek...skali call x angkat...
2 kali pon x angkat....3 kali pon same...4 kali aku dah kecewa....aduhaii....
aku teruskan menunggu...tup2 dah pukul 5.50..haih...dah nak pukul 6 ni..omek x sms or call balik...
aku pon teruskan call...aku call tah sampai berapa kali tah...x terkira dah aku...tgk2 jam dah pukul 6.20...
sedey dah aku...sejam aku menunggu die dalam kereta...
aku pon buat keputusan untuk beredar....aku sms die..."Omek..acik balik dulu taw...dah sejam acik tggu kat bawah..."
aku pon start enjin...tekan clucth,,masuk gear 1...dan jalan slow2...jalan dan terus jalan...sampai kat pintu gerbang KUIS...aku bawak slow je...20-30km/j je kot...
tetibe aku ternampak Wan@Wani....tgh jalan kaki menuju ke Bazar...aku pon cepat2 la ketepi(lupe nak bg signal),then aku panggil...Wann.....Wannnn...!! dan wan pon menoleh...
Wan : eh acik...nak gi mane?
aku : weh wan ko nak g bazar ke...meh2 naik...jom g same2..
wan pon naik kereta aku....
Wan : acik...diorang ape cite?
aku : entah la wan...dr kol 5.20 aku tunggu...sampai skang omek x balas2 sms aku...ades... aku nak balik umah la ni...
Wan : tu la...die call aku suruh siap2..die kate 5.30 nak gerak dah...ko dtg jemput..
aku : tu la pasal...tp tu la dr td x balas2 sms aku...aku call beribu kali dah..die x angkat pon...
Wan : sbb tu la aku nak gi bazar ni...cari makanan...
tiba2 Omek sms aku..."Acik....."
aku ckp kat wan...panjang pon umur Omek...
aku pon tersenyum bace sms die..."ye syg..."
pastu die call... Dengan suara seksi die...
Omek : Acik..omek tertido la....sory sgt2..
aku : dah agak dah...lame taw acik tggu kat bawah td (xpuas hati)
Omek : iyee...soryy...omek tertido..
aku : nak kuar x ni?
Omek : nak...dah siap ni...
jam menunjukan 6.50 pm...dah nak buka sgt..
aku : ok..tggu kat bawah..jap lg acik masok KUIS...(aku kat bazar dgn Wan)
aku pon cepat2kan langkah...dan masok ke KUIS semula...nampak dah kelibat omek n da geng...
muke omek nampak ngantok sangat..haha..mungkin die letih....xpe omek besar kuman pon acik x kisah.. (gedik)
ok...Sesampainya di Mcd...Mimiy dan Zakiah beratur...punyelah banyak umat kat situ...punyelah panjang kene beratur...punya nak kejar jeput omek...sume bende aku terlupa...nak isi minyak kereta...nak kuar duit kat bank...nak tambah air kat kereta...dr KUIS ke Mcd..aku pecut sepecutnya sbb nak kejar berbuka...
sampai2 kat Mcd dah dengar azan....Nasib baiklah kat bazar Td aku sempat beli air soya dekat AYAH.. aku pon amek cawan kecik...aku tuang kan air tu sorang sikit...buat berbuka...Nasib Baik....berbuka la dgn air soya....tunggu punya tunggu...tiba la giliran Untuk memesan Pesanan di kaunter... dah oder...dah amek sos.. siap sume...baru aku teringat...aku bawak kemera...aku pon on kan kemera dan snap pic2 diorang sume...tp pic aku xde.wakaka...sedey~ tgk2 jam dah pukul 8.25..baru dpt mkn.....tp Alhamdulillah....kenyang sgt2... aku makan GCB medium set..Omek makan Ayam Goreng spicy Large set...tamak..pastu ayam mkn seketul je..ishish...omek..omek....Aku Dah Mule sayang kat kau Omek... :)

Dah Wat salah..Nak terkam aku plak..haha



p/s : Begitulah cerita Di hari Selasa...Terima Kasih Di Atas Kurnian Mu Ya Allah...Kehadiran Omek Merupakan Bende Paling Berharga Yang pernah aku Miliki...Walaupon Belum Aku Kecapi... Insyallah!

0 comments:

ToLoNg bAgI keMo sY MaKan Eh!~

free counters
Semanis Kopi Pekat

Download Muvee at MHOmuvee

 

Designed by Templateism