Best ke memasak??


Alamak...mcm mane lak leh tetibe kuar tajuk tu ek?? Ontah la..aku pon kurang pasti.disaat-saat aku seakan-akan jem ni..tp yang pastinya aku nak cite kat korang pasal luahan hati seorang cheff..
oke,setelah agak lama aku berkecimpung dalam dunia masakan ni....Seingat aku baru sekarang aku merasakan atau mengeluh,Memasak itu adalah sangat letih..kenapeee? erm..mungkin sbb aku dah jemu?? ohh tidakk~
Aku x pernah rasa jemu untuk memasak...kerana aku adalah seorang yang paling suka makan..bila aku terasa nak makan..aku akan makan ape yg aku nak...bg aku mencuba resipi baru tu adalah benda yang paling best... (best la kalo jd..kalo x jd paneh ati..haha)..
dr dulu sampai sekarang aku selalu mencuba untuk mencuba resipi-resipi baru.. kalau zaman sekolah-sekolah dulu slalu tgk cheff wan dalam tv membebel-bebel sambil memasak....antara org yang paling setia menunggu depan tv adalah AKU...banyak koleksi resipi-resipi cheff wan yang aku simpan..mcm-mcm masakan aku dah cuba buat..Dan akhirnya kini aku berjaya menjadi seorang tukang masak....Tukang masak je...bukan Cheff.. haha.. :o)

aku nak share sikit gambar-gambar yg sempat aku snap dikala bz.. meh meh tgk...

\
 haa..kek ateh ni namo eh ButterPrawn..kat luar tu yang nampak setompok tu adalah telur yang di carik-carik menggunakan senduk didalam kuali...bukan susah mane pon nak wat.. heee

 Yang kek dlm pinggan lebar ni lak...Yam Ring with SweetSour Chicken... selalu eh Yam Ring with Seafood Kom Boh...tp den tuka kan guno sweetsour ayam..hehe


haa..Yang ni den paling suko..udang goreng topong rangup..lamo den blaja camno nak buek bancuhan topong ni..dah dapt bancuhan topong den kono laei blaja mcm mano nak goreng dengan api yang cukup untuk buek dio jd gomok mcm tu..kek dalam tu,udang eh xdo la bosar mano..tp dio punyo topong.
umang aih..kemain GODANG laei..
hekhekhek..

p:s : sekiranya kita suka Mencuba pasti hasilnya memberangsangkan... Belajarlah dari kesilapan... sangat-sangat membantu untuk perbaiki kelemahan diri sendiri...

0 comments:

ToLoNg bAgI keMo sY MaKan Eh!~

Recent Posts

Semanis Kopi Pekat

Download Muvee at MHOmuvee

 

Designed by Templateism